Perišićev ćorak

četvrtak , 16.09.2010.



U novom broju 'Globusa' Robert Perišić piše o nužnosti promjene koncepcije financiranja književnog izdavaštva i književnog stvaralaštva.

U tom tekstu Perišić iznosi jednu tvrdnju koja je, zbog svoje neistinitosti, u tekstu očito samo poradi podebljanja kritičnosti.

Robert Perišić naime tvrdi kako većina hrvatskih književnih časopisa ne isplaćuje honorare autorima.

'Književna Rijeka', 'Nova Istra', 'Riječi', 'Svjetlo', 'Tema', 'Vijenac', 'Most', 'Mogućnosti', 'Op.a' - sve su to časopisi s kojima sam surađivao ili još uvijek surađujem i samo mi dio honorara za tekstove objavljene u časopisu Op.a nije isplaćen, dok svi ostali uredno plaćaju (istina, 'Tema' je platila s određenim zakašnjenjenjem, ali su mi ipak bili plaćeni i svi tekstovi koje sam u tom časopisu objavio). A mislim da je jako malo vjerojatno da ti časopisi meni plaćaju a ostalim autorima ne.

Elem, tvrdnja Roberta Perišića nije istinita : nabrojeni časopisi predstavljaju većinu hrvatskih književnih časopisa, i ta većina uredno isplaćuje honorare.

Da je želio biti korektan Robert Perišić bi svoju tvrdnju argumentirao, odnosno otvoreno bi u svom tekstu naveo časopise koji ne isplaćuju honorare, a ne bi iznosio općenite, neargumentirane (i netočne) kvazikritične tvrdnje. Na taj bi način i napravio uslugu autorima upozorivši ih na časopise koje trebaju izbjegavati, a možda bi se i netko iz Ministarstva kulture trgnuo iz drijemeža pa tim časopisima uskratio buduće potpore te taj novac preusmjerio onim časopisima koji su korektni prema autorima.

Koliko je meni poznato, 'Zarez' plaća neuredno, ali ipak plaća, a samo 'Književno pero' ne isplaćuje honorare.



<< Arhiva >>